Przyjmując holistyczne podejście do oszczędności kosztów w przedsiębiorstwie, warto przyjrzeć się przede wszystkim wydatkom przeznaczanym na transport i opakowanie produktów. W tym celu Twoja firma powinna przede wszystkim zidentyfikować sposoby na usprawnienie procesu pakowania bez uszczerbku dla jakości. MZ Pack z pewnością bardzo ułatwi Ci to zadanie.
1. Ulepszenie linii do przechowywania i pakowania materiałów
Wraz z rozwojem firmy naturalne jest, że liczba używanych materiałów opakowaniowych również wzrośnie. Dostępna jest szeroka gama materiałów opakowaniowych i odmian w ramach każdej kategorii.
Rozważ układ swojego magazynu. Czy pakowanie przedmiotów wykonywane jest w odpowiedni sposób? Czy istnieje sposób na usprawnienie układu i przyspieszenie całego procesu pakowania? Jeśli chcesz usprawnić istniejące operacje, spróbuj wykonać następujące czynności:
- Przeanalizuj bieżący stan magazynowy opakowań produktów;
- Identyfikowanie podobnych elementów, które można zgrupować razem;
- Zidentyfikuj rzadko używane materiały opakowaniowe i pogrupuj je razem.
Chcesz zredukować kilka linii pakujących towary do kilku, wysoce zoptymalizowanych linii pakujących? Zamiast rozproszonego, zdecentralizowanego procesu, Twój zakład zmniejszy koszty pracy, minimalizując ruch odpadów i osiągnie więcej, przyspieszając proces pakowania.
Obniżysz również koszty, minimalizując ilość używanej powierzchni magazynowej i koszty z nią związane, takie jak oświetlenie i ogrzewanie.
2. Zoptymalizuj czas pakowania dzięki automatyzacji
Czy obniżenie kosztów jednostkowych w przeliczeniu na pojedyncze produkty drastycznie zagrozi jakości opakowań? Dobrą wiadomością jest to, że istnieje inna skuteczna metoda obniżania kosztów: zwiększenie wydajności poprzez skrócenie czasu pakowania.
Twoi pracownicy mogą spędzać cenny czas na następujących, czasochłonnych zadaniach w procesie pakowania:
- Konstruowanie tektury falistej;
- Montaż i zabezpieczanie kartonów;
- Wkładanie przegród lub materiałów wypychających;
- Klejenie i zabezpieczanie pudełek.
W rzeczywistości jednym z najbardziej czasochłonnych etapów procesu pakowania jest klejenie i uszczelnianie, prawdopodobnie dlatego, że stawka jest dość wysoka. Słabo uszczelniony produkt ma większą szansę na uszkodzenie lub zepsucie.
Często długie czasy uszczelniania są spowodowane starym, nieprawidłowo działającym sprzętem uszczelniającym lub wysoce ręczną linią pakującą.
Czy Twoje maszyny regularnie się psują, co kosztuje twój zespół czas?
Podobnie, czy Twoje maszyny uszczelniające często działają nieprawidłowo, co prowadzi do zacięć taśm lub błędów, które spowalniają cały przepływ pracy?
Takie środowisko spowalnia zespół, prowadzi do zbędnej pracy i zwiększa liczbę ręcznych kontroli, które muszą wykonywać pracownicy.
Z drugiej strony, nieprawidłowo działające maszyny mogą nie być twoim problemem, ponieważ nie masz maszyn. Być może korzystasz z ręcznych procesów pakowania, które można łatwo zautomatyzować.
Zautomatyzowana linia pakująca usprawni Twoje operacje w następujący sposób:
- Zwiększona wydajność: Automatyzacja przyspiesza proces kompletacji i pakowania, dzięki czemu Twoja firma jest bardziej opłacalna.
- Zmniejsz swój ślad węglowy: Ręczne uszczelnianie powoduje wytwarzanie dużej ilości odpadów. Zautomatyzowana maszyna wykorzystuje tylko dokładną ilość potrzebnego materiału.
- Zmniejsz liczbę urazów w miejscu pracy: Automatyzacja zmniejsza prawdopodobieństwo powtarzających się urazów spowodowanych przeciążeniem, minimalizując ryzyko absencji i roszczeń z tytułu obrażeń w miejscu pracy.
- Zwiększ reputację swojej marki: Maszyny wprowadzają precyzję, zapewniając idealnie zapakowane i zabezpieczone produkty. Dzięki temu możesz zaprezentować swoim klientom lepiej wyglądający produkt i zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia.
Wszystko to sprawia, że zabezpieczenie ładunku staje się naprawdę solidne i niemalże niezniszczalne, dzięki temu nie musisz przejmować się jego transportem do Klienta.
3. Czy można zoptymalizować opakowanie za pomocą mniejszych pudełek?
Aby obniżyć koszty pakowania, musisz również pomyśleć o zmniejszeniu kosztów wysyłki.
Przed 2015 rokiem firmy UPS i FedEx używały wagi do wyceny przesyłek. Teoretycznie miało to sens, ale w praktyce kosztowało tych przewoźników pieniądze. Klienci używali dużych pudełek do wysyłania stosunkowo małych produktów, pochłaniając przestrzeń w ciężarówce przewoźnika – przestrzeń, która mogła przejść do innego płacącego klienta.
Aby temu zaradzić, UPS i FedEx wprowadziły ceny wymiarowe. Działa to poprzez ważenie produktu, aby uzyskać „normalną ważoną szybkość” i obliczanie objętości, aby znaleźć „wagę wymiarową”. Klient (Ty) płaci wyższą z dwóch.
Kiedy wysyłasz stosunkowo małe produkty w dużych pudełkach, tracisz łatwą okazję do zaoszczędzenia kosztów. Rozważ następujące strategie optymalizacji pakowania i zmniejszenia kosztów wysyłki:
- Zmaksymalizuj przestrzeń pakowania: Wyślij jak najwięcej produktów w jednym pudełku.
- Zdywersyfikuj materiały opakowaniowe: Zamiast używać tych samych trzech rozmiarów pudełek, oceń średni rozmiar przesyłki i upewnij się, że masz odpowiednie opakowanie, które nie kosztuje Cię przez wymiarową stawkę objętości.
- Używaj wyściełanych kopert: Niektóre z Twoich produktów mogą być wystarczająco małe, aby przejść do dużych, wyściełanych kopert, a nie małych pudełek.
- Zautomatyzuj swój proces: Zautomatyzowane rozwiązania opakowaniowe mogą szybko wybrać optymalne pudełko dla każdego produktu na podstawie rozmiaru.
- Negocjuj stawki wysyłki: jeśli regularnie wysyłasz dużą ilość produktów, skontaktuj się ze swoim menedżerem konta i omów preferowane ceny. Pamiętaj, że wszystko podlega negocjacjom. Przejrzyj swoje dane wysyłkowe, aby zrozumieć swój profil wysyłki przed rozpoczęciem negocjacji z przewoźnikiem.
4. Zminimalizuj zwroty, upewniając się, że produkty są odpowiednio pakowane i transportowane
Uszkodzenie produktu kosztuje Twój biznes w bolesny sposób. Kiedy klient zwraca uszkodzony produkt, produkcja, pakowanie, wysyłka i zwrot są kosztami utopionymi. Co więcej, zagroziłeś swoim relacjom z klientem, który może nie kupić od ciebie ponownie lub, co gorsza, podzieli się swoimi negatywnymi doświadczeniami z przyjaciółmi, rodziną i sieciami społecznościowymi online.
Istnieją dwie główne przyczyny uszkodzenia produktu: złe opakowanie i uszkodzenia w transporcie. Podczas gdy ten pierwszy jest łatwiejszy do rozwiązania, ten drugi brzmi trudno zarządzać. Jak możesz kontrolować coś, co znajduje się dosłownie poza twoją przestrzenią magazynową?
5. Przemyśl swój model operacji pakowania
Producenci przyjęli produkcję Just-in-Time (JIT). Model ten pozwala im drastycznie zredukować zapasy, uwalniając kapitał i przestrzeń magazynową. Niemniej jednak stosują podejście matematyczne do obliczania swoich potrzeb, aby uniknąć braków magazynowych i rozczarowanych klientów.
Możesz zastosować ten model do swojego opakowania. Omówione wcześniej materiały opakowaniowe zajmują dużo miejsca magazynowego, warto więc poszukać innych nowoczesnych rozwiązań, które sprawią, że będziesz mógł to miejsce znacząco ograniczyć.
6. Bądź na bieżąco z innowacjami w branży opakowaniowej
Trzymaj rękę na pulsie w poszukiwaniu najnowszych zmian i trendów w przemyśle opakowaniowym. Szczególnie w przypadku zmian związanych z Twoim sektorem, niezależnie od tego, czy jest to żywność, kosmetyki czy farmaceutyki. Przemysł opakowaniowy inwestuje w badania i rozwój, aby projektować produkty, które są trwalsze, lżejsze, bezpieczne, a szczególnie bardziej przyjazne środowisku.
Wszystko to składa się na oszczędności. Bardziej wytrzymałe opakowania zmniejszają prawdopodobieństwo uszkodzenia tranzytu. Lekkie opakowanie ogranicza ilość miejsca, które zajmujesz w ciężarówkach. Bezpieczne opakowanie zmniejsza prawdopodobieństwo zepsucia i uszkodzenia. Nie wspominając o tym, że reputacja Twojej marki korzysta z produktów przyjaznych dla środowiska.
7. Zdywersyfikuj koszty opakowania w zależności od trwałości towarów
Nie wszystkie Twoje produkty wymagają maksymalnej uwagi. Niektóre produkty są trwalsze. Inne będą musiały być bardziej przyjemne wizualnie.
8. Znajdź najlepszego dostawcę opakowań, służących do ochrony załadunku
To chyba tak naprawdę pierwsza i najważniejsza kwestia, dotycząca pakowania towarów, a mianowicie wybór jak najlepszego rodzaju opakowań. Takie opakowania dostarcza firma MZ Pack, oferując różnego rodzaju produkty opakowaniowe, służące do pakowania różnego rodzaju asortymentu. Pośród różnego rodzaju produktów firma oferuje między innymi kątowniki, wykonane zarówno z tektury białej, jak też szarej, narożniki tekturowe, tuleje tekturowe, różnego rodzaju tuby tekturowe, taśmy samoprzylepne, spinające, wykonane z PET, jak również taśmy samoprzylepne posiadające nadruk, folie stretch, bąbelkową, kartony tekturowe oraz inne produkty. Zapraszamy do przeglądania naszej oferty i dokonywania zamówień oraz kontaktu z naszymi przedstawicielami na terenie całego kraju.